Jak uzyskać subwencję? To proste:
Pobierz gotowy wykaz pomocy (lista poniżej).
Uzupełnij dane placówki.
Dostarcz podpisane dokumenty do Organu Prowadzącego.
Dopilnuj, aby Organ Prowadzący wysłał wymagane dokumenty do MEiN:
- do dnia 31 maja 2022 r.; I tura - dotyczy pomieszczeń do nauki oddanych do użytkowania/zaadaptowanych w IV kwartale roku 2021 oraz w I kwartale 2022 r.,
- do dnia 4 października 2022 r.; II tura - dotyczy pomieszczeń do nauki oddanych do użytkowania/zaadaptowanych w II i III kwartale 2022 r.
Ważne: Wnioski podpisane elektronicznie przez burmistrza/prezydenta/marszałka/ starostę/wójta lub osobę upoważnioną wraz załącznikami – również podpisanymi elektronicznie - należy przesyłać na skrzynkę Ministerstwa Edukacji i Nauki przez platformę ePUAP.
DOKUMENTY DO POBRANIA
OFERTA SPRZĘTU SZKOLNEGO I POMOCY DYDAKTYCZNYCH
ZOBACZ KATALOGI
Nowość na rok 2022
Pracownia biologicznaNowość na rok 2022
Pracownia fizycznaNowość na rok 2022
Pracownia chemicznaNowość na rok 2022
Pracownia geograficzna
Najczęściej zadawane pytania
Jak wyglądają kryteria podziału 0,4% rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej na 2022 rok? |
Czy JST ponosi jakieś koszty związane z dofinansowaniem MEiN? |
||
Jakie warunki należy spełniać, aby otrzymać dofinansowanie na doposażenie pomieszczeń nowo wybudowanych lub świeżo zaadaptowanych sal lekcyjnych?
Kryterium V Dofinansowanie doposażenia publicznych szkół i placówek oświatowych, prowadzonych lub dotowanych przez jednostki samorządu terytorialnego, w zakresie pomieszczeń do nauki w nowo wybudowanych budynkach oraz nowych pomieszczeń do nauki pozyskanych w wyniku adaptacji.
W ramach tego kryterium można uzyskać dofinansowanie w zakresie zakupu:
O środki z rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej mogą ubiegać się wyłącznie jednostki samorządu terytorialnego. Wszelkie informacje dotyczące procesu ich realizacji udzielane są wyłącznie wnioskodawcom. Proponowane kwoty dofinansowania z tytułu poszczególnych kryteriów zostaną ustalone po dokonaniu weryfikacji wniosków (złożonych zgodnie z wymogami określonymi w kryteriach) w porozumieniu z Zespołem ds. Edukacji, Kultury i Sportu Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego. Należy podkreślić, że w odniesieniu do kryterium I, IV, V, VI i IX dofinansowanie z rezerwy będzie przysługiwało tylko tym jednostkom samorządu terytorialnego, w budżetach których w roku 2021 wykonanie wydatków bieżących na zadania oświatowe (wydatki bieżące klasyfikowane w działach 801 i 854 z wyłączeniem rozdziałów 80103, 80104, 80106, 80113) było nie niższe, niż przekazana w 2021 r. z budżetu państwa dla danej JST kwota części oświatowej subwencji ogólnej (pomniejszona o kwoty subwencji skalkulowanej z uwzględnieniem wag: P51, P52, P53, P66) i dotacji na zadania bieżące z zakresu oświaty i wychowania oraz edukacyjnej opieki wychowawczej (z wyłączeniem dotacji klasyfikowanych w rozdz. 80103, 80104, 80106, 80113). Przy wyliczaniu stopnia wykorzystania dochodów z tytułu części oświatowej subwencji ogólnej i dotacji na zadania bieżące z zakresu oświaty i wychowania oraz edukacyjnej opieki wychowawczej za rok poprzedni nie będą uwzględniane otrzymane dotacje i wykonane wydatki przeznaczone na realizację projektów unijnych, tj. środki ujęte w paragrafach dochodów i wydatków klasyfikacji budżetowej z czwartą cyfrą „1”, „7” i „8”.
Z dofinansowania wyłącza się zakup pomocy dydaktycznych, który został dofinansowany z innych źródeł pochodzących z budżetu państwa.
Do wniosku należy dołączyć: - w przypadku pomieszczeń do nauki w nowo wybudowanych obiektach - pozwolenie na użytkowanie nowego obiektu lub wstępny (końcowy) protokół odbioru; - w przypadku pomieszczeń do nauki zaadaptowanych z innych pomieszczeń szkolnych nie pełniących funkcji dydaktycznych - protokół odbioru robót - przykładowy wzór określa załącznik nr 3d; - wykaz zakupionego w roku bieżącym lub planowanego do zakupienia sprzętu szkolnego oraz pomocy dydaktycznych odrębnie dla każdego pomieszczenia, opiewający na kwotę wnioskowaną zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 3e.
Wzór wniosków określają załączniki nr 3a, 3b.
Zapoznaj się z wytycznymi na stronie MEiN – linkowanie do https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/kryteria-podzialu-rezerwy-czesci-oswiatowej-subwencji-ogolnej-na-rok-2022 |
Gdzie należy złożyć dokumenty i w jakim terminie?
Wnioskodawca składa wniosek podpisany elektronicznie przez burmistrza/prezydenta/ marszałka/starostę/ wójta lub osobę upoważnioną.
UWAGA: Wnioski podpisane elektronicznie przez burmistrza/prezydenta/marszałka/ starostę/wójta lub osobę upoważnioną wraz załącznikami – również podpisanymi elektronicznie - należy przesyłać na skrzynkę Ministerstwa Edukacji i Nauki przez platformę ePUAP. Przy wysyłaniu korespondencji za pośrednictwem platformy ePUAP należy przygotować ePISMO w formie XML, które musi być opatrzone podpisem kwalifikowanym burmistrza/prezydenta/marszałka/starosty/wójta lub osoby upoważnionej. Adresy skrzynek podawczych MEiN: /gn9u55ai9v/SkrytkaESP lub /gn9u55ai9v/skrytka. W przypadkach awarii systemu ePUAP możliwe jest dostarczenie wniosku na adres email: sekretariat.dwst@mein.gov.pl
Terminy składania wniosków: - do dnia 31 maja 2022 r.; I tura - dotyczy pomieszczeń do nauki oddanych do użytkowania/zaadaptowanych w IV kwartale roku 2021 oraz w I kwartale 2022 r., - do dnia 4 października 2022 r.; II tura - dotyczy pomieszczeń do nauki oddanych do użytkowania/zaadaptowanych w II i III kwartale 2022 r. |
||
Kiedy nastąpi podział rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej na rok 2022?
Zgodnie z art. 28 ust. 4 ww. ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego podział rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej następuje nie później niż do dnia 30 listopada każdego roku. Środki z rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej przekazuje jednostkom samorządu terytorialnego minister właściwy do spraw finansów publicznych. W związku z powyższym w trakcie roku budżetowego minister właściwy do spraw oświaty i wychowania przekazuje sukcesywnie ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych wnioski (wraz z wymaganymi załącznikami) z propozycjami przyznania poszczególnym jednostkom samorządu terytorialnego kwot ze środków rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej, jednak nie później niż do 10 listopada 2022 roku, z wyjątkiem szczególnie uzasadnionych przypadków. |
Do kiedy należy wydatkować i rozliczyć środki otrzymane z rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej na rok 2022? |
||
Jakie dokumenty należy złożyć?
Do wniosku należy dołączyć: - w przypadku pomieszczeń do nauki w nowo wybudowanych obiektach - pozwolenie na użytkowanie nowego obiektu lub wstępny (końcowy) protokół odbioru; - w przypadku pomieszczeń do nauki zaadaptowanych z innych pomieszczeń szkolnych nie pełniących funkcji dydaktycznych - protokół odbioru robót - przykładowy wzór określa załącznik nr 3d; - wykaz zakupionego w roku bieżącym lub planowanego do zakupienia sprzętu szkolnego oraz pomocy dydaktycznych odrębnie dla każdego pomieszczenia, opiewający na kwotę wnioskowaną zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 3e.
Wzór wniosków określają załączniki nr 3a, 3b. |
Jak uniknąć odrzucenia wniosku? - wysyłanie wniosków wyłącznie przez platformę ePUAP; - niewysyłanie tych samych wniosków przez ePUAP wielokrotnie jak również o niewysyłanie ich kopii w wersji papierowej pocztą tradycyjną, ponieważ opóźnia to proces ich rozpatrywania; - umieszczanie w nazwie składanego wniosku tytułu danego kryterium; - zamieszczanie danych kontaktowych do osób odpowiedzialnych bezpośrednio za kwestie formalne składanego wniosku.
Nie będą rozpatrywane wnioski: - nieposiadające wymaganych załączników; - złożone po wyznaczonym terminie - decyduje data wpływu do Ministerstwa Edukacji i Nauki; - z niepodpisanym elektronicznie pismem przewodnim i załącznikami; - niepoprawnie wypełnione (niezawierające wszystkich wymaganych danych, z niepoprawnie wprowadzonymi danymi).
W odniesieniu do wniosków z kryterium V – Wnioskodawca składa wniosek podpisany elektronicznie przez burmistrza/prezydenta/ marszałka/starostę/ wójta lub osobę upoważnioną.
UWAGA: Wnioski podpisane elektronicznie przez burmistrza/prezydenta/marszałka/ starostę/wójta lub osobę upoważnioną wraz załącznikami – również podpisanymi elektronicznie - należy przesyłać na skrzynkę Ministerstwa Edukacji i Nauki przez platformę ePUAP. Przy wysyłaniu korespondencji za pośrednictwem platformy ePUAP należy przygotować ePISMO w formie XML, które musi być opatrzone podpisem kwalifikowanym burmistrza/prezydenta/marszałka/starosty/wójta lub osoby upoważnionej. Adresy skrzynek podawczych MEiN: /gn9u55ai9v/SkrytkaESP lub /gn9u55ai9v/skrytka. W przypadkach awarii systemu ePUAP możliwe jest dostarczenie wniosku na adres email: sekretariat.dwst@mein.gov.pl
|
||
Dlaczego Subwencje MEiN zrealizować z MAC?
|
POMOŻEMY CI W POZYSKANIU SUBWENCJI:
Wypełnij formularz, skontaktujemy się z Tobą i pomożemy uzyskać dofinansowanie dla Twojej placówki.